Förträng det jobbiga och gå vidare

Jag är medveten om att allt man kan behöva är tid.

SadnessTid för sig själv.
Tid ifrån andra.
Tid.


Pengar är tid.
Ja man säger ju det. Men jag får då inga pengar för min tid. Och jag förlorar inga heller.

Jag har nog börjat komma över honom nu.
Eller, jag har börjat bearbeta det hela.
Egentligen förtränger jag nog mest.
För att bearbeta jobbiga känslor, det är jag inte bra på!

Jag är bäst på att förtränga.
Slänga mig i något nytt, eller något gammalt, eller helt enkelt bara något annat.
Må bra, och såfort det jobbiga dyker upp - förtränga!

Ibland känner jag klumpen i magen.
Som när jag ser hans bil, eller någon som liknar den.
Eller när jag får ett sms.
Men jag förtränger snabbt.
För jag orkar inte må dåligt!


Han smsade i söndags.
Han va svartsjuk för jag solat topless på stranden.
HA!
Sedan ringde han.
Han bad om ursäkt. Uppriktigt sagt! För det som hände...
Det var skönt att höra, fastän jag inte kan förlåta honom.
Det var oerhört skönt att höra honom säga att han ångrar sig, att han känner sig puckad och att han insåg vad han hade.

Just det - HADE!

Jag frågade vad han sagt till hans föräldrar.
De måste ju undra nu när jag inte är där varje helg hela tiden.
Han hade sagt som det var! Men det visste jag, han berättar mycket för sina föräldrar.
Vad hade de sagt?
- Pucko!

Det gör ont att inse att en person man tyckte så mycket om hade så många bra sidor men en dålig som drog ner allt det bra.
Och han hade så underbar familj, jag tyckte såå bra om alla! Det kändes verkligen... som det kunde bli ett andra hem!
Hur ofta känner man så med ens killes föräldrar och syskon?

Jag vet inte ens om jag orkar vara vän med honom längre?
Samtidigt vill jag inte.. släppa taget.

Varför har man så svårt med det, att släppa taget?

Kommentarer
Postat av: Emma

Svek är tungt på vilket sätt det än sker.
Jag kan känna smärtan o tyngden du har i bröstet men jag kan inte förstå hur du känner eftersom jag inte upplever det.
Jag hoppas, för din skull, att du kommer gå ur den här perioden med huvudet högt o styrkan i behåll. Jag har ingen aning om din ålder men jag vill ändå säga att du ska låta det ta den tid det tar. Svek förlåtes eller koms inte över på en natt, inte på en vecka heller, tunga svek kan ta flera månader att komma över o flera år att förlåta. Men känn ingen press.
Det är tillåtet att tycka om någon som beter sig som skit, det är tillåtet att fortfarande älska någon som svikit en allt för mycket.
Men försök också att föreställa dig ett ljus bakom de mörka molnen.
Jag tänkte på en till grej också, det du skrev om den andra killen du har möjlighet att gå tillbaka till. Tänk igenom det situationen noga, om det verkligen är värt att vara i ett förhållande för enbart trygghetens skull o tänk också på honom, man är två i ett förhållande.
Sköt om dig,
Kram

2007-06-29 @ 08:12:29
URL: http://kipso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0